Ankara Miras Avukatı Mı Arıyorsunuz?

Ankara Kentsel Dönüşüm Avukatı

 

 

Bu makalemizde sizlere Ankara Kentsel Dönüşüm Avukatı ve Kentsel Dönüşüm süreci ile ilgili bilgileri tüm bilgileri sizlerle paylaşacağız. Kentsel Dönüşüm süreci uzmanlık gerektiren hukuki bilgiye dayandığından ilgili süreçlerin bir Kentsel Dönüşüm Hukuku Avukatının hukuki yardımı eşliğinde sürdürülmesini tavsiye ederiz. Kentsel Dönüşüm Avukatlığı Soysal Hukuk Bürosu tarafından aktif bir şekilde sürdürülmektedir. Kentsel Dönüşüm Avukatı kentsel dönüşümde yaşanan sorunlarla ilgili idari ve adli süreçlerde avukatlık ve danışmanlık hizmeti sunar.

 

Kentsel Dönüşüm Nedir ?

Kentsel dönüşüm; zaman içinde yıpranan, eskiyen, atıl kalan ve şehrin dokusuna uygun düşmeyen yapıların bulunduğu alanların sosyal ve ekonomik nedenler göz önüne alınarak ıslah edilmesi, değiştirilmesi ve yenilenmesi uygulamasıdır. Kentsel Dönüşüm 6306 sayılı kanundaki tanımı ile; afet riski altındaki alanlar ile bu alanlar dışındaki riskli yapıların bulunduğu arsa ve arazilerde, fen ve sanat norm ve standartlarına uygun, sağlıklı ve güvenli yaşama çevrelerini teşkil etmek üzere iyileştirme, tasfiye ve yenileme faaliyetleridir.

Kentsel dönüşüm ile, kentlerde oluşan sürekli sürekli değişim ihtiyacını karşılamak, kentlerde yaşam kalitesini yükseltmek, kentlerin etkili kullanılmasını sağlamak, riskli yapı ve riskli alan sayılan bölgeleri güvenli yaşam alanına dönüştürmek amaçlanmaktadır.

Kentsel Dönüşümün amacı Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu’nun 30.11.2020 tarihli Esas : 2020/1246 E. – 2020/2756 K. Sayılı kararında; “Güvensiz yapı stoğuna, niteliksiz çevre ve yüksek yapılaşma yoğunluğuna sahip alanda, deprem riski nedeniyle, bölgenin olası bir depreme hazırlıklı hale getirilmesi, fiziki ve sosyal kent dokusunun iyileştirilmesi, alt ve üst yapı hizmetlerinin tamamlanması, estetik ve fonksiyonel yaşam alanlarının oluşturulması için dönüşümün gerçekleşmesi “ olarak tanımlanmıştır.

Kentsel Dönüşüm Türleri

  • İyileştirme

Asıl yapıyı tamamen bozmadan riskli olduğu düşünülen yapı üzerinde çeşitli güçlendirme ve yenileme çalışmaları yapılarak yapının tadilat sürecinden geçirilmesidir. Bu işlemler sonucunda yapının taşıdığı risk ortadan kalkar.

  • Tasfiye

Ekonomik olarak ömrünü tamamlamış olan yapıların yıkılarak yeniden modern standartlarda inşa edilmesidir.

  • Yenileme

Sosyal, kültürel, ekonomik anlamda işlevini yitirmiş olan alan ve yapıların işlevlerini yitirmesine neden olan faktörlerin ortadan kaldırılmasıdır.

Kentsel Dönüşüm Sürecinde Mülkiyet Hakkı Nasıl Korunur ?

Kentsel Dönüşüm sürecince mülkiyet hakkı taşınmaz üzerinde yapılacak işlemlere bağlı olarak değişimlere uğramakta olup, yenileme süreci sonunda mülkiyet hakkının korunması gerekmektedir.

6306 sayılı Kanun’un 6. maddesinin 1. fıkrası uyarınca; bir taşınmaz üzerindeki riskli yapının yıkılması durumunda söz konusu taşınmaz arsa haline gelir. Ayrıca arsa haline gelen bu taşınmazda önceden kurulmuş olan kat irtifakı ve kat mülkiyeti, Bakanlığın talebi üzerine ilgili tapu müdürlüğü tarafından resen terkin edilir.

Riskli yapının yıkılması ile birlikte arsa haline gelen taşınmaz hakkında, yapı maliklerinin yüklenicilerle arsa payı karşılığı inşaat sözleşmeleri yapmaları mümkündür.

Arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesi, yüklenicinin finansı kendisi tarafından sağlanarak arsa malikinin arsası üzerine bina yapımı işini üstlendiği, arsa malikinin ise bedel olarak binadaki bir kısım bağımsız bölüm mülkiyetini yükleniciye geçirmeyi vaat ettiği sözleşme olarak tanımlanabilir.

Arsa payı karşılığı inşaat sözleşmeleri düzenlenilirken mülkiyet hakkının korunması temel amaç edinilmelidir. Kullanma, yararlanma ve tasarrufta bulunma imkanı tanıyan ayni bir hak niteliğinde olan mülkiyet hakkı, sahibine en geniş kapsamlı yetkileri verir.

Kentsel dönüşüm kapsamında yıktırılan binanın yerine yenisinin yapılması kararının verilmesi durumunda, bina maliklerinin sahip olduğu pay oranlarının orantısız biçimde azaltılması mülkiyet hakkını zedeleyecektir. Yıkılacak bina ile yapılacak bina karşılaştırılmalı, uygun düştüğü ölçüde yapı maliklerinin bağımsız bölümlerinin konum, katı, büyüklüğü ve diğer özellikleri muhafaza edilmelidir. Aksi durumda tarafların sebepsiz zenginleşmesine yol açacaktır.

Kentsel Dönüşüm süreci uzmanlık gerektiren hukuki bilgiye dayandığından ilgili süreçlerin Ankara Kentsel Dönüşüm Hukuku Avukatının hukuki yardımı eşliğinde sürdürülmesini tavsiye ederiz.

 

 

Kentsel Dönüşüm Kapsamında Sebepsiz Zenginleşme Davası Nedir ?

Türk Borçlar Kanunun 77 – 82. maddeleri gereğince, haklı bir sebep olmaksızın, bir başkasının mal varlığından veya emeğinden zenginleşen bu zenginleşmeyi geri vermekle yükümlüdür. Sebepsiz zenginleşmeden söz edilebilmesi için, bir taraf zenginleşirken diğerinin fakirleşmesi, zenginleşme ve fakirleşme arasında uygun nedensellik bağının bulunması ve zenginleşmenin hukuken geçerli bir nedene dayalı olmaması gerekir. Sebepsiz zenginleşme kurumunun amacı, haksız değer kaymalarının önlenmesi olup, tam bir eski hale getirme özelliği taşımaktadır.

Kentsel dönüşüm sürecinde yapı malikleri taşınmazlarını yıktırarak yeniden inşa edilmek üzere müteahhit ile anlaşmaktadırlar. Ancak müteahhit ile yapılan satış vaadi ve arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesi neticesinde katlardaki daire paylaşımlarının eşite yakın metrekarelerde yapılacağı kararlaştırılsa dahi binanın yıkılarak yeniden inşa edilmesiyle birlikte, bağımsız bölümler arasında sebepsiz zenginleşme neticesi doğuracak şekilde açık bir eşitsizlik meydana gelebilir.

Örneğin, yıkım öncesinde 1. Katta net 130 metrekare taşınmazı bulunan bir malik, taşınmazın yıkılıp yeniden yapılması sonrasında eski taşınmazına nazaran daha düşük kalite ve ölçülerde bir konut sahibi olabilir. Dairelerin gerek oda sayısı, gerekse metrekare ve diğer unsurlar yönünden birbirinden farklı olması, bunun sonucunda dairelerin orantısız olarak değerlenmesi malikin zarara uğramasına neden olacağından burada keşif ve bilirkişi incelemesi yaptırılmak suretiyle hangi dairede ne miktarda sebepsiz değer artışının meydana geldiğinin tespit edilip tazminat talebinde bulunmak mümkündür.

Açılacak dava özel bilgi ve uzmanlık gerektirdiğinden bu süreçlerin Ankara Kentsel Dönüşüm Avukatı ile takip edilmesi olası hak kayıplarının önüne geçecektir.

Kentsel Dönüşüm Uygulaması Kapsamında Sağlanan Destekler Nelerdir ?

  • Vergi ve Harç Muafiyeti

Riskli yapı kararı sonrasında ortaya çıkacak tüm vergi ve harçlardan maliklerin sorumluluğu bulunmamaktadır. Bazı durumlarda belediye yahut idarelerin vergi ve harç talep ettiği görülmekte ise de söz konusu ödemelere itiraz ve ödemelerin iptal ettirilmesi mümkündür.

  • Konut ve İşyeri Tahsisi

Riskli alan ve riskli yapı kararı sonrasında yıkılmasına karar verilen ve gerek malikler tarafında gerekse idare tarafından yıkılan taşınmazlarda kat maliklerinin konut ve işyeri tahsisinde faydalanmaları mümkündür.

  • Kira Yardımı

Konut veya işyeri tahsisi idare tarafından sağlanamıyorsa bu durumda kentsel dönüşüm sürecinde bulunan kat maliklerine kira yardımı verilmesi mümkündür.

Riskli Alan Nedir ?

Riskli alan, zemin yapısı veya üzerindeki yapılaşma sebebiyle, can ve mal kaybına yol açma riski taşıyan ve Cumhurbaşkanınca riskli olduğu kararlaştırılan alandır. Riskli alan kavramı 6306 sayılı kanuna göre ikiye ayrılmaktadır. Bunlar;

  • Zemin yapısı sebebiyle can ve mal kaybına yol açma riski taşıyan alanlar.
  • Üzerindeki yapı sebebiyle can ve mal kaybına yol açma riski taşıyan alanlar.
  • Üzerindeki toplam yapı sayısının en az %65 i imar mevzuatına aykırı olan veya yapı ruhsatı alınmaksızın inşa edilmiş olmakla birlikte sonradan yapı ve iskan ruhsatı alan yapılardan oluşan alanlar

 

Riskli Alanlarda Yapılacak Yıkım İşlemi Sonrasında Malikler Hangi Yollara Başvurabilir ?

  • Eser Sözleşmesi
  • Payların Satışı
  • Arsa Payı karşılığı İnşaat Sözleşmesi
  • Gelir Paylaşımlı İnşaat Sözleşmesi
  • Kullanma Karşılığı İnşaat Sözleşmesi
  • Adi Ortaklık Sözleşmesi

 

 

Riskli Yapılarda Kentsel Dönüşüm Nedir ?

Riskli yapı 6306 sayılı kanunda; Riskli alan içinde veya dışında olup ekonomik ömrünü tamamlamış olan ya da yıkılma veya ağır hasar görme riski taşıdığı ilmî ve teknik verilere dayanılarak tespit edilen yapıyı ifade etmektedir. Ekonomik ömrünü tamamlamış yapılar dışındaki yapıların riskli olduğunun tespiti ilmi ve teknik verilere göre yapılmaz ise bu idari işlem hukuka aykırı olacaktır.

Riskli Yapılarda Kentsel Dönüşüm Süreci Nasıl İşler ?

  • Riskli Yapının Tespit Ettirilmesi
  • Rsikli Yapı Kararının Alınması ve Kesinleşmesi
  • Riskli Yapının Malikler Tarafından Veya İdare Tarafından Yıktırılması
  • Arazi Üzerinde Kat Mülkiyeti Veya Kat İrtifakı Varsa Bu Kayıtların Terkin Edilmesi
  • Riskli Yapı Ve Yapının Üzerinde Bulunduğu Arsa Hakkındaki Kararlar 2/3 Oranında Alınır
  • Karara Katılmayan Paydaşların Paylarının Satışı Veya Kamulaştırılması

 

Riskli Yapının Tespiti Nasıl Yapılır ?

Riskli yapıların tespiti, Kentsel Dönüşüm Başkanlığınca hazırlanacak yönetmelikte belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde masrafları kendilerine ait olmak üzere, öncelikle yapı malikleri veya kanuni temsilcileri tarafından, Başkanlıkça lisanslandırılan kurum ve kuruluşlara yaptırılır ve sonuç Başkanlığa veya İdareye bildirilir.

Başkanlık/İdare riskli yapıların tespitini resen yapabileceği gibi süre vererek maliklerden veya kanuni temsilcilerinden de isteyebilir. Verilen süre içinde maliklerce tespit yaptırılmadığı takdirde, tespitler Başkanlıkça veya İdarece yapılır veya yaptırılır. Başkanlık, belirlediği alanlardaki riskli yapıların tespitini süre vererek İdareden de isteyebilir.

Riskli yapı tespiti yapılmasının engellenmesi durumunda; Başkanlıkça/İdarece talep edilmesi halinde, mülki idare amiri tarafından verilecek yazılı izine istinaden yeterli kolluk kuvveti marifetiyle kapalı kapıları/alanları açmak veya açtırmak suretiyle resen tespit yapılır/yaptırılır.

Riskli yapı tespitlerine karşı maliklerce veya kanuni temsilcilerince on beş gün içinde itiraz edilebilir. Bu itirazlar, Başkanlığın talebi üzerine, üniversitelerce ilgili meslek disiplini öğretim üyeleri arasından görevlendirilecek dört ve Bakanlıkta/Başkanlıkta görevli üç kişinin iştiraki ile teşkil edilen teknik heyetler tarafından incelenip karara bağlanır.

Riskli Yapının Tespiti süreci olası hukuki uyuşmazlıkların sıklıkla ortaya çıktığı bir aşama olduğundan ilgili süreçlerin Ankara Kentsel Dönüşüm Hukuku Avukatının hukuki yardımı eşliğinde sürdürülmesini tavsiye ederiz.

Riskli Yapı Tespitini Kimler Yaptırabilir ?

  • Yapı malikleri yahut kanuni temsilcileri
  • Yapı malikleri yahut kanuni temsilcileri kendiliğinden yaptırmaz ise bakanlık süre vererek maliklerin tespit yaptırmasını ister.
  • Malikler tarafından yine tespit yapıtırılmaz ise bakanlık ve idare tarafından riskli yapı tespiti yaptırılır.

Riskli Yapı Tespit Masrafları Kim Tarafından Karşılanır ?

  • Riskli yapı tespiti malikler tarafından yaptırılmış ise masraflar tespiti yaptıran malikler tarafından karşılanır.
  • Eğer riskli yapı tespiti bakanlık veya idare tarafından yaptırılmış ise masraflardan malikler payları oranında müteselsilen sorumludur.

Kat Malikleri Karar Alma Süreci Nasıl İlerler ?

Yapının riskli yapı olduğunun tespiti yapıldıktan sonra kat maliklerince toplantı yapılması gerekmektedir. Yapılacak toplantıda riskli yapı tespiti sonrasında hangi işlemin yapılacağına karar verilir. Alınan kararın 2/3 çoğunlukla alınması halinde karar yeter sayısına ulaşılmış olur.

Riskli Yapı Kaydı Tapu Kütüğüne İşlenir Mi ?

Riskli yapılar, tapu kütüğünün beyanlar hanesinde belirtilmek üzere, tespit tarihinden itibaren en geç on iş günü içinde Başkanlık veya İdare tarafından ilgili tapu müdürlüğüne bildirilir ve ayni ve şahsi hak sahiplerine tebliğ yerine kaim olmak üzere, tespite ilişkin bilgileri ihtiva eden tutanak yapıya asılır, maliklere e-Devlet Kapısı üzerinden bildirilir ve ilgili muhtarlıkta on beş gün süre ile ilan edilir. Riskli yapı tespit işlemi, muhtarlıkta yapılan ilanın son günü ayni ve şahsi hak sahiplerine tebliğ edilmiş sayılır. Riskli yapılar, ayrıca Başkanlığın internet sayfasında on beş gün süre ile ilan edilir.

Bu aşamadan sonra ilgililerce taşınmazın riskli yapı olmadığının iddia edilmesi yahut bu yönde bir dava açılması mümkün değildir.

 

 

Riskli Yapı Tespitine Karşı İtiraz ve Dava Yolu

Riskli yapı tespitine karşı yapı malikleri veya kanunî temsilcilerince riskli yapı tespitine ilişkin olarak ilgili muhtarlıkta yapılan ilanın son gününden itibaren 15 gün içinde yapının bulunduğu yerdeki Müdürlüğe veya yetki devri yapılmış ise İdareye itiraz edilebilir. İtirazın süresi içerisinde ve yapı malikince veya kanunî temsilcilerince yapılıp yapılmadığı Müdürlükçe veya İdarece kontrol edilir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar ile yapı malikince veya malikin vefat etmiş olması halinde mirasçılarınca yapılmayan itirazlar işleme alınmaz.

Yapılan bu itiraz İdare tarafından reddedildiği takdirde ilgililerin bu idari işleme karşı dava açma hakkı bulunmaktadır. Söz konusu idari kararın itiraz eden tebliğinden itibaren 30 gün içerisinde dava açılması gerekmektedir. Bu karara karşı idari dava açma süresi olan 60 gün içerisinde de dava açılabileceğine ilişkin Danıştay kararları mevcuttur. Açılacak davanın yürütme durdurma talepli olarak açılması zaruridir, aksi halde riskli yapı süreci kesintiye uğramdan devam edebilecektir. Bu davanın açılabilmesi için itiraz makamına başvurulması da zorunlu değildir.

Riskli Yapı Tespitine Karşı İtiraz ve Dava Yolu uzmanlık gerektiren hukuki bilgiye dayandığından ilgili süreçlerin Ankara Kentsel Dönüşüm Hukuku Avukatının hukuki yardımı eşliğinde sürdürülmesini tavsiye ederiz.

Riskli Yapının Yıktırılması

Riskli yapı tespitine karşı yapılan itirazın reddedilmesi veya riskli yapı tespitine itiraz edilmemesi suretiyle, riskli yapı tespitinin kesinleşmesi halinde riskli yapının yıktırılması ilgili idareden istenir.

Kanun kapsamındaki yapıların tahliyesine ve yıktırılmasına ilişkin olarak hak sahiplerine yapılacak tebligat; tahliye ve yıktırmaya ilişkin riskli yapılarda tutanağın düzenlenerek yapıya asılması, maliklere e-Devlet Kapısı üzerinden bildirilmesi ve ilgili muhtarlıkta on beş gün süre ile ilan edilmesi suretiyle yapılır.

Tahliye ve yıktırmaya ilişkin işlem, muhtarlıkta yapılan ilanın son günü ayni ve şahsi hak sahiplerine tebliğ edilmiş sayılır. Tahliyesi istenilen yapılar, ayrıca Başkanlığın internet sayfasında on beş gün süre ile ilan edilir.

Riskli yapının yıktırılması için İdarece;

  • Doksan günden fazla olmamak üzere süre verilerek ve bu süre içinde yapı tahliye edilmediği ve yıktırılmadığı takdirde, yapının idari makamlarca tahliye edileceği ve yıktırılacağı belirtilerek, riskli yapıların tahliyesi ve yıktırılması yapı maliklerinden istenir.
  • Belirtilen süre içinde riskli yapıların maliklerce yıktırılmaması durumunda, riskli yapılara elektrik, su ve doğal gaz verilmemesi ve verilen hizmetlerin durdurulması ilgili kurum ve kuruluşlardan istenir. İdarenin talebi üzerine, ilgili kurum ve kuruluşların riskli yapılara verilen elektrik, su ve doğal gaz gibi hizmetlerini durdurması zorunludur.
  • Maliklere verilen süre içerisinde maliklerce yıktırılmayan riskli yapılar mülki amire bildirilir ve bu yapıların tahliyesi ve yıktırma işlemleri, mülkî amirler tarafından sağlanacak kolluk kuvveti desteği ile yapılır veya yaptırılır.
  • Yıktırılmadığı tespit edilen riskli yapıların yıktırılması, Başkanlıkça yazılı olarak İdareye bildirilir ve bu yapılar İdarece yıkılır/yıktırılır. Uygulamanın gerektirmesi hâlinde Başkanlık, yıktırma iş ve işlemlerini bizzat da yapabilir.
  • Kanun kapsamındaki yapıların tahliyesinin; yapıya/bağımsız bölüme girilmesine izin verilmemesi veya yapının/bağımsız bölümün kapılarının kilitlenmesi/açılmaması veya tespit için gelenlerin tehdit edilmesi veya cebir ve şiddet kullanılması gibi fiil ve hallerle engellenmesi durumunda, Kanunun 5 inci maddesinin dördüncü fıkrasına göre, Başkanlıkça/İdarece, kolluk kuvveti marifetiyle ve yapıya/tahliye edilecek bağımsız bölümlere gerekirse kapalı kapıları/alanları açmak veya açtırmak suretiyle girilerek tahliye yapılabilmesi için mülki idare amirinden yazılı olarak izin ve yeterli kolluk kuvveti talep edilir ve mülki idare amiri tarafından verilecek yazılı izne istinaden tahliye işlemi, kolluk kuvveti marifetiyle kapalı kapıları/alanları açmak veya açtırmak suretiyle resen yapılır/yaptırılır.
  • Riskli yapının yıktırılmasından sonra arsa haline gelen taşınmazın tapu kütüğünün beyanlar hanesindeki riskli yapı şerhi, riskli yapının yıktırılmasına ilişkin belgelere istinaden ilgililerin talebi üzerine veya Başkanlık veya İdarenin bildirimi üzerine ilgili tapu müdürlüğünce terkin edilir.

 

Riskli Yapı İçin Yıkım Yerine Güçlendirme Kararı Alınabilir Mi?

Riskli yapının yıktırılması yerine güçlendirilmesinin istenilmesi durumunda riskli yapının yıktırılması için maliklere verilen süre içerisinde; maliklerce, güçlendirmenin teknik olarak mümkün olduğunun tespit ettirilmesi, Kat Mülkiyeti Kanununun 19 uncu maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen şekilde güçlendirme kararı alınması, güçlendirme projesinin hazırlatılması ve imar mevzuatı çerçevesinde ruhsat alınması gerekir. Güçlendirme işi, yapılacak güçlendirmenin mahiyetine göre ruhsatı veren idare tarafından belirlenecek süre içerisinde tamamlandıktan sonra tapu kaydındaki riskli yapı belirtmesinin kaldırılması için Müdürlüğe başvurulur.

Yıkım Kararına Karşı Hangi Davalar Açılabilir ?

Yıkım kararına karşı idari yargıda dava açılması mümkündür. Buna göre;

  • Riskli yapının tespitinden sonra riskli yapı malikine yıkımı gerçekleştirmesi için 60 günden az olmamak üzere süre verilir. Süre içinde yıkım gerçekleşmez ise idare tarafından yıkım gerçekleştirilir. İdare tarafından maliklere yapının yıktırılması için düzenlenen idari işleme karşı 30 gün içerisinde iptal davası açılabilir. Bu davada yürütmenin durdurulması kararı alınması mümkündür.

 

Riskli Yapı Yıkıldıktan Sonra Ne Olur ?

Riskli yapı olarak tespit edilen yapıların malikleri riskli yapı yıkıldıktan sonra bağımsız bölümlerine karşılık olan arsa paylarına göre pay elde eder. Arsa payları ile bağımsız bölümleri orantısız olan malikler arsa paylarının düzeltilmesi için dava yoluna başvurmak zorundadırlar.

Karara Katılmayan Kat Maliklerinin Payının Satılması Nasıl Olur ?

                Yıkım gerçekleştikten sonra arsa malikleri yapılan tebligatın üzerinden 30 gün geçmesine rağmen 2/3 çoğunluğu sağlayamamışlarsa;

  • Hisseleri oranında paydaşların salt çoğunluğu ile alınan karara katılmayan kat maliklerinin bağımsız bölümlerine ilişkin arsa payları bakanlıkça rayiç değeri tespit ettirilerek bu değerden az olmamak üzere anlaşma sağlayan diğer paydaşlara açık arttırma usulü ile satılır.
  • Paydaşlara satış yapılamadığı takdirde arsa payı bakanlığın talebi ile Hazine adına tescil edilir veya Toki yada idareye devredilir.
  • Bu devirden sonra pay üçüncü kişilere satış işlemi ile devredilmeye çalışılır. Üçüncü kişilerden bir alıcı çıkmazsa kamulaştırma yoluna gidilir.

Kat Malikleri Kurulu Kararının İptali İstenebilir Mi?

Kentsel dönüşüme ilişkin kararın kat mülkiyetine yahut kat irtifakına tabi bir yapı için de alınması mümkündür. Bu karar, kat malikleri kurulu tarafından alınır. Kurul kararının hukuka ve hakkaniyete aykırı olması durumunda iptali, dava yoluyla istenebilir. Bu davalarda görevli mahkeme Sulh Hukuk Mahkemesidir.

KMK’nun 33. maddesi gereğince, kurul toplantısına katılan ancak 32 nci madde hükmü gereğince aykırı oy kullanan her kat maliki karar tarihinden başlayarak bir ay içinde, toplantıya katılmayan her kat maliki kararı öğrenmesinden başlayarak bir ay içinde ve her halde karar tarihinden başlayarak altı ay içinde kat malikleri kurulu kararlarının iptali davası açabilir. Kat malikleri kurulu kararlarının yok veya mutlak butlanda hükümsüz sayıldığı durumlarda süre koşulu aranmaz.

 

Yazımızı burada noktalıyoruz ve faydalı olmasını diliyoruz. Ankara Kentsel Dönüşüm Hukuku Avukatı Yunus Soysal, Kentsel Dönüşüm hukukundan kaynaklanan uyuşmazlıkların yargı mercileri önünde çözülmesine ilişkin hukuki danışmanlık ve avukatlık desteği sağlamaktadır. Ankara Kentsel Dönüşüm Hukuku Avukatı Yunus Soysal alanına giren davalarda her tür hukuki süreç takibini yerine getirmektedir. Sizlerin de Kentsel Dönüşüm Avukatına ihtiyacınız varsa Ankara Kentsel Dönüşüm Hukuku Avukatı Yunus Soysal ile iletişime geçebilirsiniz.

Mesaj Gönder
1
Scan the code
Merhaba.
Avukata mesaj göndermek için tıkla.